България

"ЧИСТИ ПАРИ" съобщава:

Парадоксът на Количествените облекчения (Марио Драги, ЕЦБ) е, че се смятат за временна мярка, но съдържащият се в тази парична политика провал я прави постоянно необходима. Това може да бъде поправено, когато тя се насочи към реалната икономика:www.qe4people.eu

Евроком се включва

Разговор в ефира с Лидия Делирадева за човешките права, директната демокрация и основната липса за българските граждани - достоен живот.

Присъединяването на България към еврозоната - игра с огъня или корпоративен купон?

На фона на икономическата криза развитието на еврозоната трябва да се раздели на две фази: от 1999 до 2007 (приемането на България в ЕС) и след това. Въпреки стремежа да се направят икономиките по-еднородни, еврото донесе на страните-основателки напълно различни резултати. От самото си създаване еврозоната имаше такава главна цел: сближаването на пазарите, от които тя бе изградена. Но след няколко успешни години, когато повечето страни-членки можеха да се похвалят с устойчив растеж и намаляване на безработицата, всичко тръгна наопаки.

Следователно развитието на еврозоната може да се раздели на две ясно изразени фази: щастливите години от 1999 до 2007 и продължаващият до ден-днешен черен период. Днес европейският валутен съюз включва 19 страни, които въобще не са еднородни. Всяка една от тях има различна съдба, а Германия, според общото мнение, е получила най-много изгоди от еврото. Най-голямата страна в еврозоната се превърна в пътеводна звезда, превръщайки своя успех в свидетелство за това, че еврозоната означава процъфтяване. Различията между успешната Германия и останалите страни само потвърждават, че „изостаналите“ могат да постигнат това, което е направил Берлин. Но тяхната неспособност да прокарат „правилните реформи“ се превърна в присъда за икономиките им.

Въпреки това, ако внимателно се вгледаме в ситуацията в отделните страни, които от самото начало се впуснаха в евро приключението (Германия, Франция, Италия, Белгия, Холандия, Люксембург, Финландия, Ирландия, Испания, Португалия, Австрия през 1999 и Гърция през 2001) резултатите могат да ни учудят. Преди всичко това е икономическият растеж. Ако не взимаме предвид двете страни безусловни лидерки по този показател, Люксембург и Ирландия (те са обединени от многото прилики в данъчната система), средните цифри в еврозоната са между 20-28% за 15 години, което ни дава доста посредствените 1,2-1,7% годишно. А три държави се оказаха на практика в пълна стагнация: Португалия, Италия и Гърция. Що се отнася до последния случай, Гърция успя да постигне главозамайващ растеж през първия период, но вторият период я лиши от всички натрупани богатства.

Следва безработицата. Тук резултатите никак не са приятни. Като изключим Германия и Финландия, безработицата в страните от еврозоната за периода 1999 до 2014 нарасна. Стремежът към икономическо сближаване даде удовлетворителни резултати през първия период, но кризата от 2008 г. направи всичко това на пух и прах. Случаите с Гърция и Испания са симптоматични за цяла Европа.

Сериозни разлики се наблюдават и при растежа на средните заплати. Средната заплата в Португалия се съкрати с 4% за 15 години, но нарасна с 34% в Ирландия. Струва си да се отбележи, че в Германия средната заплата са повиши с 8,24%, което не се отличава много от показателите на Гърция, Италия и Испания и е на половината, отколкото във Франция. По ниво на заплати през 2014 г. Ирландия и Люксембург отново са първенците, изпреварвайки всички останали.

Накрая, нека да разгледаме неравенството. Тук всичко е прозрачно. Най-силно коефициентът Джини за последните 15 години е нараснал в Германия. Преди нейното влизане в еврозоната тя демонстрираше едни от най-добрите показатели, през 2014 г. тя се срина почти до нивото на Южна Европа. Германия – най-силната икономически държава в Европа. Тя постигна това, плащайки цената с ниски заплати и високо неравенство.

Доброто положение на Германия не може да скрие обаче реалността. За периода от 1999 до 2007 г. 12-те страни основателки на еврозоната показаха среден годишен ръст от 2,18%, който се пада на светлите времена на еврозоната със съществен спад на безработицата – рекордният минимум бе достигнат през март 2008 г. - 7,2%. Следващите 7 години дори не трябва да наричаме стагнация, защото БВП през 2014 е по-нисък, отколкото бе нивото през 2008 г. А това повлече след себе си голяма безработица в цялата еврозона, достигаща 10,8%. Излиза, че тя днес е по-висока, отколкото преди въвеждането на еврото през 1999 г., когато бе 10%.

Никола Гецман, икономически експерт на „Атлантико“.

Прочети още на: http://bgnes.com/analizi-i-interviu…/analizi-i-interviuta/…/

Да знаеш как и да можеш - БЕЗЦЕННО

Сред нашите колеги, съмишленици, симпатизанти, градивни критици и онези, които все още не ни познават има чудесни хора, които знаят как се работи, как се постига качество, как се създава съдържание, как се управляват медии и как да се развива нашата мила Родина. 
Давайте! Само напред!

http://www.ams.bg/…/vrachiha-nagradite-za-visoko-kachestvo-…

Да, новото е очарователно!
www.budd.bg

Машините спасяват демокрацията

При машинното гласуване нямаше нито една невалидна бюлетина - срещу 400 000 при хартиеното

Първото машинно гласуване с реално броене на гласовете премина успешно, като може да се подчертаят няколко основни според нас положителни резултата:

Няма гласоподаватели, оплакали се от някаква сложност или неяснота при работа с устройството.

Няма нито един технически проблем, възникнал при работа с машините.

Няма невалидни бюлетини, на фона на 400 000 невалидни при хартиеното гласуване. При машинното гласуване е невъзможно да се генерира невалидна бюлетина.

Протоколите с резултатите от Машинното гласуване бяха готови в момента на приключване на изборите.

Процесът на машинното гласуване се прие еднакво добре както от гласоподавателите, така и от хората, ангажирани с изпълнението на изборният процес (членовете на секционните избирателни комисии).

Основният проблем беше свързан с краткият срок, който имахме, за да организираме машинното гласуване – за тези избори това беше 1 седмица. Справихме се, благодарение на добрите практики, които вече имаме, както и благодарение на добре обученият екип, който участва в дейностите по осъществяване на машинно гласуване вече за трети път.

Машинно гласуване се прилага в следните държави:

Филипините /3 избора – два национални, един регионален през съответно 2010 г., 2013 г. и 2015 г./ Над 70 милиона подадени, преброени и отчетени гласове в архипелаг с над 7 хиляди острова и с много предизвикателни комуникационни и логистични пречки.

Замбия (2010 г. – 2012 г.) Включително и Е-биометрични регистрационни комплекта с регистрация на 2,5 милиона гласоподаватели.

Съединените американски щати (2005 г.-2008 г.) Над 50 изборни събития в повече от 100 области в 16 щата плюс окръг Колумбия.

Белгия (от 2012 г.) Машинното гласуване е планирано да се извършва в Белгия през следващите 15 години.

Бразилия - Тестване на над 500 000 електронни машини за гласуване за изборите през 2012 г.

Аржентина (2006 г. и 2008 г.) 2 пилотни проекта за машинно гласуване в две различни провинции.

Венецуела (15 избори от 2004 г. до 2013 г.). Над 150 милиона подадени и преброени гласове и над 55 милиона гласоподаватели.

При повечето от тези гласувания е използвана система за гласуване на базата на електронната машина за гласуване SAES-3377 – използвана и в България при провеждане на трите машинни гласувания.

Развиващите се страни са тези, които с най-малък процент доверие от избирателите, провеждат своите демократични избори. В развиващите се страни има по-голяма чувствителност към манипулирането на вота или други форми на компрометиране на изборния процес.

Затова и в тези държави се търсят решения, които да намалят в най-голяма степен човешката намеса и персонална зависимост при процеса, което удачно решение в случая се явява машинното гласуване.

В развитите държави нямат такава необходимост. Там приемат вот, подаден дори по пощата или чрез представител – там никой не се притеснява, че вота му ще бъде купен или манипулиран.

Машинното гласуване от своя страна контролира процеса чрез различни процедури за сигурност, има различни методи за предотвратяване например на манипулиране на машината при гласуване от страна на гласоподавателите, предотвратяване на „двойното“ гласуване, предотвратяване на евентуално манипулиране на машината за гласуване от членовете на изборната комисия и др.

Това, което се е случило в Германия е, че са отбелязани грешки и непълноти във Федералната Наредба за Машини за Гласуване, както и относно одобреният модел машина (и софтуер) за конкретните избори и самият подбор и изисквания към машините, като цяло.

За провеждане на изборите в Германия са били избрани машини на компанията Nedap, след което е решено, че машините на Nedap не отговарят на изискванията на Федералната Наредба за Машини за Гласуване.

Важно е да се отбележи, че машинното гласуване е заложено в чл. 35 от Федералният изборен закон, а именно:

Гласуването с машини за гласуване

(1) машини за гласуване могат да се използват на мястото на фишовете за гласуване и урните, с цел улесняване на подаването и преброяването на гласове.

Така че машинното гласуване не е отменено в Германия, това, което се е случило е един неуспешен пилотен проект.

Скенерите би трябвало да облекчат процеса по преброяване на бюлетините и оформяне на протоколите. Но това, което трябва да се отчете преди това, са няколко определени недостатъка и проблеми, които те ще породят:

Скенерите като цяло са бавни устройства (по-бързите са доста скъпи) и едва ли ще съкратят времетраенето на процеса.

Скенерът прави цифрово копие, преобразувайки документа или изображението в електронна форма, която по-късно може да се редактира или обработва. Крайният резултат от сканирането (броенето) трябва да бъде протокола с резултатите. Ако се използват скенерите, с помощта на софтуер за оптично разпознаване на символи (OCR-Optic Character Recognize), който върви със скенера, ще се конвертира сканираното изображение на документа до текст.

Но как тази информация (вече цифровизирана) ще бъде защитена от манипулация. При машинното гласуване например имаме дублиране на информацията в електронен вид на 2 независими носителя, като този, до който имат достъп членовете на СИК е криптирана и не подлежи на манипулация. Проверка на протокола, който се разпечатва от машината за гласуване може да се направи както с ръчно броене, така и чрез броене с бар-код четец (като се сканира бар-код, намиращ се на всяка от разпечатаните разписки).

Освен това сканирането няма да промени броя на невалидните бюлетини, а най-много да ги увеличи, като отчете като недействителни, всъщност редовни бюлетини. Всеки, който е сканирал и разпознавал текст знае колко грешки се появяват при разпознаването.

Скенерите няма да повлияят и на другите паразитни процеси – „двойното“ гласуване, гласуването на „мъртви“ души и др.

Според нас машинното и електронното гласуване идеално се допълват.

Машинното гласуване може да замени „хартиеното“ гласуване, тъй като е негов аналог. При него гласоподавателя се явява в избирателната секция и вместо да попълва на хартия своя избор, го прави с помощта на устройство - машината за гласуване. Изборния процес на машинното гласуване се отличава от хартиеното предимно с това, че при приключване на изборите, не е необходимо да се броят бюлетини, протоколите автоматично се генерират, резултатите могат да се получат веднага.

Електронното (дистанционно) гласуване е гласуване през интернет. То е изключително удачно за секциите извън страната, както и е избор за голяма част от населението, което потвърди и референдума.

Разликата при двата вида гласуване е в процедурите за сигурност, които се прилагат, в различните методи за идентификация, мерките за предотвратяване манипулирането на вота. Има вече създадени добри практики за дистанционното гласуване в световният опит – например Естония, Канада, Швейцария.

Днес пречките пред електронното гласуване според нас не са технически, а по-скоро законодателни. Най-добрия вариант би бил за в бъдеще да се предвидят определен брой експериментални гласувания през интернет, като междувременно преминем и към машинно гласуване.

Предвидено е машинното гласуване да се въведе в цялата страна след президентските избори догодина.

За изборите през 2016 година в Изборният кодекс е записано да бъде проведено още едно машинно гласуване с реално броене на гласовете в до 500 секции. За всички следващи избори би трябвало да се въведе машинното гласуване в цялата страна.

Електронното гласуване през интернет засега е само желание на гласоподавателите, заявено на референдума. Тъй като положителният вот мина 20%, то въпросът ще бъде поставен на обсъждане и гласуване в Народното събрание.

Въпреки безспорните ползи, стартирането на един такъв новаторски процес, може да се случва частично, с други думи, може да се проведе на етапи, за да позволи адаптиране на законодателството, процедурите, процесите и практиките по контролиран начин. Първият етап от този процес на преминаване обикновено се изпълнява чрез пилотно дистанционно гласуване. Ако се вземе решение то да бъде въведено, ще бъдат заложени няколко експериментални гласувания, както и може би първи такива с реален вот за секциите извън страната. Т.е. ако се предприемат действия по въвеждането на дистанционното гласуване сега, то би могло да бъде факт след не по-рано от 5-6 години.

Много са разликите, които може да откриете от сегашното положение:

В една секция ще могат да бъдат разположени повече от една машини, което ще ускори изборния процес и хората няма да чакат на опашки.

Няма да има необходимост от допълнителни устройства – принтери, скенери и др. за изборния процес.

Няма да има невалидни бюлетини.

Обобщените протоколи ще са попълнени автоматично в края на изборния ден и задачата на членовете на комисията ще е единствено да ги завери.

Данните от протоколите на електронен носител ще постъпват на едно централно място, където автоматично ще се обработват и дават крайният резултат веднага. Напълно възможно е резултатите да бъдат обявени в деня на изборите.

Българите в чужбина ще могат да отразяват своя вот, без значение от коя точка на света.

Избирателите в България ще могат да упражнят своя вот дистанционно, без да се съобразяват със своето местонахождение – бързо, лесно и удобно.

Елеонора Вълова е ръководител отдел "Проекти" в СИЕЛА НОРМА АД, която организира машинното гласуване на местните избори.

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=5106913

Кой произвежда парите?

В случай, че все още не е станало ясно, ето какво каза Президентът на Европейската централна банка, Марио Драги, в последната си реч на банков форум в Лондон:

"...ПО-ГОЛЯМАТА ЧАСТ ОТ ПАРИТЕ СА ИЗДАДЕНИ ОТ ЧАСТНИТЕ БАНКИ..."

По-любознателните могат да открият съкровено изпуснатата фраза в точка 3 от неговото слово, наречена "Уроците от кризата при управлението на трансграничния пазар.": 
http://www.ecb.europa.eu/…/…/date/2015/html/sp151111.en.html

На печелившите, ЧЕСТИТО! Останалите да се стягат...

Сътрудничество и споделяне в България?

Във времена на криза се ражда спешната нужда от преосмисляне и реорганизиране на средата с цел посрещане и запълване на социалните нужди и дефицити, които крещящо прозират под издъхващата и изнемощяла система на управление.

Тези социални дефицити могат да бъдат превъзмогнати и затова Фабрика за идеи направи EMPATHEAST: първият ФОРУМ ЗА СОЦИАЛНА ПРОМЯНА, ДВИЖЕНА ОТ ЕМПАТИЯ в ИЗТОЧНА ЕВРОПА. Основната цел на EMPATHEAST е да заяви категоричното място на България и Балканите на световната карта на социалните иновации и социалното предприемачество. Kато регион, който се сблъсква с нефункционираща политическа, икономическа и социални система, Балканите са уникална почва за социални иновации, които да решат по нов начин стари предизвикателства пред обществата ни. В същото време регионът се оказва във вакуум, в който социалното предприемачество и иновации изостават сериозно.

През 2014 година EMPATHEАST превърна Пловдив в световна сцена и споделено пространство за създаването на социални иновации, като свърза повече от 350 души от 14 държави и представи методите и идеите на вдъхновяващи социални иноватори от цял свят. На 13, 14 и 15 ноемрви 2015 EMPATHEАST ще бъде в София, а темата е Иновации, водени от Общността!

За втора поредна година форумът ще покаже чрез примери от света и региона как можем да комбинираме идеята за социално благо с устойчиви модели, които имат реален потенциал да намалят бедността и да променят обществата ни, комбинирайки сърце с ефективност и качество на социалното въздействие.

EMPATHEAST ще предизвика креативността за социална промяна чрез лекции, инсталации, игри, концерти и пърформанси, стимулиращи колективната интелигентност и системното мислене. Ще демонстрира какво означава на български „public visioning“ (създаване на споделена визия) и ще засегне теми като интуитивно и емпатично лидерство, самоорганизиращи се граждански системи, етично финансиране, енергийна независимост, human centered design и др. В крайна сметка, ще бъдем въвлечени в сценарий, в който учим един от друг, екпериментираме със създаването на нови модели и празнуваме достъпността на подходи, които ни позволяват сами да творим средата си в не- конферентен формат.

http://www.empatheast.net/bg

Бягство от "рая"

ЗА ПРЪВ ПЪТ работниците от България и Румъния във Великобритания надхвърлят 200 000!!!

Защо бягат българите? Какво стана с "видимите" резултати???

http://www.telegraph.co.uk/…/Romanian-and-Bulgarian-workers…

Вторият преход у нас ще застъпи първия

България вече се нуждае от нов преход без да е излязла от първия, 26 години след промените. Установяването на неототалиаризма у нас чрез сливане на властите и упражняването на властта от малка група хора за сметка на унищожаването на нацията изисква смяна на системата. Преход от "представителна" към директна демокрация с участието на българските граждани във вземането на решенията за техния живот е възможен. С мнозинството от гласовете на следващите избори за Народно събрание.

"НОВ ПОГЛЕД. НОВИ ИДЕИ. НОВА РЕАЛНОСТ.

СЛАГАМЕ КРАЙ НА ОБЩЕСТВЕНАТА ДЕГРАДАЦИЯ. 
ГРИЖА ЗА ВСЕКИ БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИН.

Ноември, 1989 г., моментът в българската история, когато демокрацията дойде да замени предишния режим на развит социализъм. В българската държавност по онова време бе дълбоко инфилтрирана системата на партийния елит, наречен тогава номенклатура, дошла на свой ред да замени монарха-суверен и пренасяйки суверенитета върху народа. Републиката беше основана, за да премахне монархическия режим, но в продължение на почти половин столетие и последвали още 26 години на така наречената промяна единственото, на което народът стана свидетел бе овладяването на държавната и местна власт. В най-новата ни история се появиха нови партийни елити, в резултат на което бяха разбити държавността, православните ценности и бе осъществен пълен демографски срив. И всичко това с цел контрол върху финансовите потоци в държавата и използването на този контрол за лично обогатяване, което същевременно да премахва всякаква възможност от страна на народа-суверен да упражнява своята власт.

Новото схващане за демократичния процес и неговото приложение на практика, бяха изцяло повлияни от предишния режим. В произведения модел, социалистическата автокрация беше заменена с представителна партокрация, което на практика доведе до разширяване на елитите. Партията-майка беше подменена с множество нейни производни, което не промени нищо в живота на българина, освен в онзи на партократичния елит. Новият елит овладя средствата за масова информация и разви до съвършенство заблуждението, че представителната демокрация е единственият възможен начин за съществуване. Изборният процес беше превърнат във фарс, залагайки капани на всяка крачка, които да пазят статуквото и затвори всички възможности за развитие на друг тип демокрация.

Какво означава думата демокрация, преведена от старогръцки? Демос – народ и кратос – власт, т.е. власт на народа. Съвременното значение на тази дума се е променило значително, без да се заличи фундаменталния замисъл за справедлива обществена организация. Съществуват два вида демокрация: представителната, която познаваме от 26 години и директна (пряка). Днес все повече и по-логично е да се говори за последния тип демокрация, директната, логика произлизаща от напредването на технологиите и намаляване ролята на средствата за масова информация, на фона на разрастването на интернет като социална среда или медия. Българската икономика се нуждае от съживяване и стабилизиране. Спешна е нуждата от обръщане на демографския срив. Крайно необходимо е незабавното възстановане на социалните функции на държавата, както и създаването на съвременно и справедливо законодателство. Незабавно се нуждаем от възстановяване на финансовата система и възвръщане на доверието в нея; от превантивна медицина и добра здравноосигурителна база; от нов тип образование и възстановяване на православните ценности като контрапункт на престъпното обезверяване и основа за духовно израстване. Все предизвикателства, с които представителната демокрация не може да се справи, а само задълбочава първостепенната нужда от реална хуманитарна, спасителна операция за българското общество.

Резултатите от последните парламентарни и местни избори у нас ясно показаха реалността на "представителната" демокрация, настроенията и оформянето на базата за подкрепа на реални ценностни промени.

Пред угрозата за връщане на тоталитарния режим или въвеждане на диктатура, Директната Демокрация остава единствената алтернатива за съхраняване на съвременното ни общество. С общи усилия, всички заедно можем да осъществим тези амбициозни задачи, които сме си поставили. Имаме нужда от всеки гражданин, който е убеден, че общественото вегетиране не е отговорът. НЕ, не сме съгласни с перспективата съзнателния ни живот да изтече по този начин!

Много организации вече се занимават с този въпрос - Февруарските протести срещу цената на тока, Граждански сдружения, Движението на Недоволните, Анонимните, частични призиви от съществуващи маргинални партии. Новото в нашия случай се изразява в добавянето на важни компоненти за превръщането на теориите в практика и усвояване на обществената енергия в полезни за обществото действия. За да се обоснове този подход накратко ще отбележим, че най-силната партокрация в Европа е немската, следва я гръцката, която с победата на Сириза стана показателен пример заради връзките между елита и демоса. Точно те, въпреки корупцията, не позволиха в драматичните събития народът да достигне ужасяващото положение, на което сме свидетели у нас. В Исландия вече се върви по пътя на директната демокрация поради същите причини. Швейцария прилага тази система и добрува отдавна. В Италия има напредък с появата на Движение 5 Звезди, в Испания - с политическата партия Подемос, а във Великобритания, Британската партия на независимостта поведе гражданите по пътя на директното участие в политиката. Навсякъде по света вече се води дебат за и против, като Бразилия бележи сериозни успехи сред населението въпреки съпротивата на елита. За съжаление най-ревностният поддръжник на представителната демокрация с разрастващо се вътрешно движение за директна демокрация са САЩ като за разлика от тях Канада има вече известен опит с прилагането на част от методите и практиките на директната демокрация. И сред всичките тези примери от цял свят, изпъква новото разбиране за използването на технологиите в полза на обществените демократични процеси или въвеждането на Електронната директна демокрация. Нещо, за което българските партократи похарчиха невероятни суми с резултат клонящ към нула, не за друго, а защото Е-демокрацията е директен контрапункт на представителната и партокрацията. В това отношение северните европейски демокрации са доста напреднали като имаме предвид, че там движенията за директна демокрация са с достатъчно силна подкрепа, за да влияят върху обществените отношения. В Германия въпреки действията на партокрацията за запазване на представителната демокрация и успехите на правителството, което не къса връзката с гражданите също вече има движения за директна демокрация.

Структурата и организацията на Българския Съюз за Директна Демокрация наподобяват познатите движения в Италия, Испания, Гърция, Германия, Швеция, Исландия, Великобритания и др. Методът за осъществяването на намеренията е еволюционен и първоначално се придържа към законовата рамка установена в държавата към момента. Впоследствие чрез законодателни инициативи ще се търси реалната смяна на системата включително и с конституционни промени чрез нормално конституционно мнозинство.

Подкрепете идеите ни за възстановяване на българското национално самосъзнание, за възстановяване на ролята на единния говорим книжовен български език, за обединението на нацията, за преоткриване на вътрешния пазар на потребление, за възвръщане на националната инициатива и българските предприятия, за гражданска политическа свобода и справедливост за всеки български гражданин, за грижа за националната памет, за чест, за достойнство и за връщането на нацията в ролята на решаващ европейски фактор.

БЪЛГАРИЯ, 2015г. БЪЛГАРСКИ СЪЮЗ ЗА ДИРЕКТНА ДЕМОКРАЦИЯ"

Времето дойде! Присъединете се! 
Разкажете на човека до вас!
www.budd.bg

Управление на куц крак...

"Фискалните цели на България са постижими в случай, че бъде наложен по-строг контрол на държавните разходи до края на 2015 г. и през следващата година. Това заключи екипът на Международния валутен фонд (МВФ), който завърши редовната си есенна визита у нас.

Експертите от организацията препоръчват ограничаване на харчовете, за да може правителството да постигне заложения фискален дефицит до 2% за 2016 г. Те допълват, че кабинетът е изпуснал възможността за ограничаването му тази година независимо от по-доброто изпълнение на приходната част на бюджета.

"Фискалните цели за 2016 година зависят от съществено повишение на приходите, някои от които имат еднократен характер. Необходим е строг контрол върху разходите, включително и разходите за заплати, както и готовността да се увеличи спестовността, ако приходите са недостатъчни", смятат от Фонда.

"Правителството трябва да продължи да търси възможности за ускоряване на фискалната консолидация, за да доведе дълга на страната към устойчив низходящ път на развитие възможно най-скоро и да подкрепи стабилното натрупване на фискален резерв", казват още от организацията.

Експертите от МВФ обръщат внимание на ръста на българския дълг през последните години. Те обаче допълват, че неговият размер спрямо брутния вътрешен продукт (БВП) на страната все още е един от най-ниските в рамките на Европейския съюз (ЕС).

От Фонда съветват правителството у нас да се фокусира върху стабилизирането на дефицита в енергийната сфера. Заедно с това се допълва, че е необходимо реформиране на пенсионната система, както и на тази на здравеопазване, допълват от БНР.

Според международната организация е необходимо още да се намали дупката в държавния бюджет с цел да се избегнат външни рискове, както и за да бъде защитен лева."

http://money.bg/…/%D0%9C%D0%92%D0%A4_%D0%A4%D0%B8%D1%81%D0%…

Тежката държавна администрация, призвана да обслужва преизбирането на псевдо-елитните партократи, а не обществените интереси, ще докара главоболие на всеки един български гражданин. Смяната на тази система се превръща в животоспасяваща хуманитарна операция.

‪#‎Българска_директна_демокрация‬

Времето дойде!
www.budd.bg