Свят

БСДД срещу ТПТИ.

По повод предстоящото гласуване в Европарламента на 10-ти юни, БСДД заявява позицията си срещу проекто-резолюцията по Трансатлантическо партньорство за търговия и инвестиции между ЕС и САЩ (ТПТИ или TTIP), включително частта ѝ с механизма за частните арбитражи (ISDS) в този ѝ вид, както и срещу полусекретния режим във връзка с нейното ратифициране без реалното участие на българските граждани. http://www.budd.bg/positions/

Смятаме, че разнородните икономики на ЕС ще бъдат засегнати или стимулирани различно, за разлика от хомогенната щатска икономика. Едновременно внедряването на корпоративни интереси в присъщи за държавата дейности у нас, както и даването на преимущество на чуждестранните инвестиции пред стимулирането на местната икономика ще доведе до още по-тежки последици за нашата държава.

БСДД смята, че в този си вид, споразумението е недопустимо и декларира подкрепата си към Европейската гражданска инициатива (ЕГИ), предлагаща ограничаване на договарянето, докато не бъдат получени необходимите гаранции за стриктно спазване неприкосновеността и интересите на личността и потребителите в рамките на Еврозоната.

Подкрепете инициативата срещу ТПТИ тук: https://stop-ttip.org/balgarski

БСДД, 01 Юни, 2015

1-ви Юни – ден на детето.

Днес, на 1-ви юни, ще си спомним, че е Денят на детето и ще поздравим всички прекрасни деца. Честит празник и на вас скъпи родители!

Ще се помолим също и за онези деца, които са в неравностойно положение, както и за неродените, онези, които са могли, но не са поели дори първата си глътка въздух.

Ще си пожелаем вместо в диктатура и каквито и да е видове робство, животът на децата на България да премине в съзидание, развитие, свободен избор и личен просперитет.

Игрите и играчките ни чакат днес. Утре ни чака работата, с която тях да ги има.

Неравенството не е просто разлика в доходите, а дълбоко несправедливо обществено и лично отношение към хората като цяло.

Боби Ангелов е превел и подготвил една малка поредица от илюстрации, които ни напомнят защо не трябва да спират усилията да се разказва и говори за изхода от положението, в което се намираме като нация и човешки същества.

Концепцията за привилегиите е показана толкова истински, че буквално те удря в корема.

Художникът е поставил двама души рамо до рамо, като показва как финансовата сигурност и ползи или липсата на такива, ги засяга. При положение, че те идват от домакинства, които ги обичат, подкрепят и те се справят еднакво добре с основното учение, различните базови условия водят до два напълно различни резултата.

Фалшив град се строи в пустинята.

За да бъдат тествани най-новите разработки на автоматизирани машини и роботи, в Северна Амрика ще бъде построен цял град. Растежът на икономиката всъщност основно е в развитието на технологиите. Те от своя страна се създават, за да облекчат или изцяло да заместят човешкия труд. Производителността на машините създава голяма част от националния доход, което прави възможно разпределението му сред хората, които се занимават с доброволчески дейности, изкуство, култура и друго или не са заети по някаква причина. Това справедливо разпределение се нарича Базов доход.

Представете си град пълен със самоуправляващи се коли (проект на Гугъл), камиони без шофьори (проект на Фрайтлайнер) и стотици дронове за автоматизирани доставки (проект на Амазон). 

Какво?

Такъв град за тестване и оценка на иновациите вече се строи в Мексиканската пустиня, но никой няма да живее в него. Въпреки това той дори ще има предградия, център, индустриална зона и дори собствена магистрала и ще бъде използван, за да се проверяват технологиите на бъдещето.

Сериозно ли?

Да, не за пръв път се създават необитаеми градове в пустинята. През 50-те години изкуствени градове се ползваха за изпробване на ефекта от атомния взрив. Сега те ще се превърнат в полигон за това, което ще представлява не нашата смърт, а нашето бъдеще!

А работните места у нас?

У нас, когато някой силно подчертава, че са се открили нови 10 000 работни места "вчера", е добре да каже какви точно са тези места, колко и как се плаща на хората, които работят работата на тези места. За да не стане като с ямболското Язаки, например. Ужасяващи условия на труд като в курник, потресаващо ниски заплати с незаплатен извънреден труд, унизително отношение към работниците и български мениджър, който заблуждава всички, начело с японците.

Време е за промяна в трудовите отношения и заетостта в България!

Време е за Българска директна демокрация с Базов доход и Енергийна икономика!

Присъединете се!

О, пари, о... революция.

"Ако хората в тази страна разбираха как действа нашата банкова и парична система (включително паричния съвет, наречен "валутен борд"), сигурни сме, че щеше да има РЕВОЛЮЦИЯ..., утре сутринта."

Очаквайте скоро инициативата ЧИСТИ ПАРИ...

Енергийна икономика във вихъра на танца.

Daimler AG преследва Tesla Motors Inc., натискайки се да продава батериите за съхранение на енергия, произведена в светлата част на денонощието от покрива със слънчеви панели за собствениците на жилища и предприятия.

Германският автомобилен производител ще продава литиево-йонни батерии с марката Mercedes-Benz в тясно сътрудничество с електроснабдяването на Баден-Вюртемберг от юни, съобщиха от компанията.

Технологията на батерията, която Daimler използва в своите автомобили "е доказала, че работи за задвижване в милиони километри при най-трудните условия на топлина и студ, което я прави най-добрия кандидат да прави същото и за стационарна употреба", заяви Харалд Крьогер, изпълнителен директор развитието на Mercedes-Benz, в свое изявление.

Съобщението идва едновременно с осъществяването на подобните планове на самата Tesla, които получиха повече от 40 000 резервации на стойност около $ 800 милиона за потенциални продажби в първата седмица на предлагането на батерията си. Пазарът се разраства заедно с необходимостта да се съхранява енергията от възобновяеми източници, за да се ползва, когато не духа вятър и слънцето не грее.

Германия е най-голямата икономика, която разчита най-силно на възобновяемите енергийни източници. Daimler ще започне продажбите на "конкурентни" цени от следващия месец по време на Intersolar, търговския панаир в Мюнхен, каза в петък по телефона, Маделин Хердличка, говорителка на компанията.

"Ние работим по този продукт от доста време и една голяма станция за съхранение вече е в успешна експлоатация", каза тя. Поделението на Daimler, Deutsche Accumotive, ще произвежда батериите в 2,5 киловат-часови или 5.9 киловат-часови версии, които могат да бъдат свързвани заедно. Доставките ще започнат през октомври.

http://www.autonews.com/…/daimler-chases-tesla-in-solar-pow…

Революцията в енергетиката дойде! Краят на скъпите преносни мрежи с огромни загуби, необосновани разходи за поддръжка и постоянни аварии в лошо време започва сега!

Време е за Българска директна демокрация с Базов доход и Енергийна икономика! 

Застой на дъното. Юнкер научава новината пръв.

През 2015 г. България заема 55-о място по конкурентоспособност от 61 икономики, докато през изминалата 2014 г. се е класирала на 56-­o.

Това сочат данните в Годишника на световната конкурентоспособност 2015 на Института за развитие на управлението, Швейцария (Institute for Management Development ‐IMD), цитирани от Дарик.

Профилът на българската конкурентоспособност показва, че основните показатели не са претърпели съществени промени не само в сравнение с 2015, но и с нивата от 2010 г.
България остава сред най-­неконкурентоспособните държави, като с по-ниски показатели в Европа са единствено Хърватия и Украйна.

Страната остава далеч от най-‐доброто си постижение – 38-о място през 2009 г.- признак, че българските правителствени и бизнес лидери все още не съумяват да дефинират и проведат последователни политики, съобразени с националните интереси, нужди и конкурентни предимства на регионите, която да се основава на дългосрочна стратегия за развитие на конкурентоспособността.

Основните предимства на българската икономика остават свързани с ниските цени, което прави страната уязвима на промени в международната конюнктура.
http://banks.dir.bg/2015/05/27/news19146102.html
http://www.imd.org/wcc/news-wcy-ranking/

Излизането от застоя в реалистичен срок може да стане единствено със сериозна промяна, която да не разрушава, а да надгражда. Това е Българската директна демокрация с Базов доход и Енергийна икономика. 
Времето дойде!

Ричард Брансън: Защо трябва да преосмислим капитализма.

"Капитализмът е система, която предлага възможности и успех на милиони, но е време той да помогне на всички хора и на процъфтяването на планетата.", казва Ричард Брансън, а ние добавяме, че времето за истински богатите хора да осъзнаят своята отговорност към обществото е дошло. Базовият доход е система за справедливо носене на тази отговорност. Надежда има, когато има разбиране, включително и за хората у нас.
Очакваме ви!

"Времето върви. Така че, каквото и да се каните да направите, направете го. Веднага. Не чакайте." Робърт Де Ниро

Робърт Де ниро (1943), легендарен американски актьор, режисьор и продуцент, два пъти носител на Оскар, Де Ниро е участвал в над 90 филма и е важна част от обществения и политически живот на своята родина. Огромното количество работа в киното след тежко детство и юношество го превръщат в благодарен за съдбата си отдаден и отговорен човек. В своята обществена дейност е известен с подкрепата си за световното движение за човешки права. Активно подкрепя кампанията за универсален знак на движението, създаден в конкурс от сърбина Предраг Стакич. Знакът е част и от представянето на световната инициатива за въвеждане на Базов доход като основно човешко право. Правото на достоен живот, залегнало в хартата за правата на човека и пренесено в почти всички Конституции по света.

Времето за Българска директна демокрация с Базов доход и Енергийна икономика дойде!
Присъединете се!

Инвестициите в Източна Европа подминават най-източната ѝ част.

Докато няколко наши министри се размотават насам-натам (в Древния Рим министрите, за разлика от магистратите, са били слуги на народа-суверен), заети със странно разделена на три икономика, Jaguar Land Rover е близо до вземането на решение за нов завод в Източна Европа. В него най-вероятно ще се изгражда следващото моделно семейство Defender.

Автомобилният производител от Великобритания вече е подготвил къса листа с Полша, Словакия, Чехия и Унгария като потенциални страни за фабриката, съобщи Файненшъл Таймс в петък, позовавайки се на източници, запознати с въпроса. През това време ние чакаме, както каза един сериозен човек, немски производител да открие фабрика у нас. Оказва се, че не немски, а британски си е търсел място за инвестиции в региона. Нещо не сме се доразбрали, явно.

Замяната на сегашния Defender вероятно ще бъде основната продуктова линия в завода, съобщава Autocar. Следващото поколение Discovery, който е средноголям SUV също би могъл да бъде сглобяван в завода, за да облекчи ограниченията в капацитета на завода във Великобритания, казва JLR за списанието.

Унгария е предпочитаното място, възползвайки се от базата на доставчици за Audi с фабриката в Дьор, казва Autocar. Там Audi изгражда седана A3, открити модели и ТТ спортни автомобили. Полша е вторият избор за завода, отбелязва списанието.

Новият завод вероятно ще има годишен капацитет от 250 000 единици, казва Файненшъл Таймс.

JLR също може да измести част от производството в завода на Magna Steyr в Австрия, за да се намали натискът върху капацитета от търсенето на моделите, каза Autocar.

JLR претърпя възраждане след като беше закупена от Tata Motors - Индия в сделка с Ford Motor през 2008 г. Компанията разширява производството си извън своята британска основната база, където има три завода. JLR откри завод в Китай през октомври миналата година и планира да започне производство в Бразилия през следващата година.

Автомобилният производител е насочен към глобални продажби на превозни средства с повече от 500 000 тази година, след пласиране на 462 678 през миналата година.

JLR възнамеряваха да отворят завод в САЩ, но сега предпочитат европейска локация, в източната част на ЕС, но за наше нещастие не най-източната.

http://europe.autonews.com/…/jaguar-land-rover-close-to-dec…

Ние сме за нова Енергийна икономика, която да изведе нацията и държавата от застоя, който някои удобно наричат "стабилност". Стабилността е само за някои, за всички останали е бедността, съчетана с безнадеждност.
Решение има, запознайте се с нашата обща Програмна платформа.